Program

10.-12. juni 2022

Strekker seg på en matte utendørs

Fredag

15.30 Velkomst og praktisk informasjon

16.15-17.30 Jivamukti  med Karina Eline Kibsgård 

17.45-19.00 Gongbad med Linda Hagaseth

20.00 Middag

9.00-10.15 Viryayoga med Maria Svalin

10.30-11.45 YinYasa og yoga nidra med Tove Lier  

12.00-13.00 Lunsj

13.00-14.30 «Tilstedeværelse og selvledelse i en hektisk hverdag- hvordan redusere ditt stress og øke din kapasitet?» med Ivar Vehler 

13.15-14.30 Barneyoga ute på plenen med Monika Jonsdal (gratis)

14.45-16.00 Klassisk yoga med Cecilie Salsten

16.15 -17.30 Foredrag om «Back in the Ring» med Albin Bendu 

17.45-19.00 Yinyoga med Anette Berger

20.00 Middag

9.00-10.30 Ashtanga led primary med Albin Bendu og Tuva Myklestad 

10.45-12.00 MediYoga med Kathrine Stranden

10.45-12.00 AcroYoga på plenen med Håvard Kindem (gratis)

 

12.00-13.00 Lunsj

13.00-14.30 Foredrag om «Yogafilosofi» med Cecilie Salsten 

14.45-16.00 Viryayoga og avslutning med Jana og Aina 

Søndag

Lørdag

Med forbehold om endringer!
 

namaste

Viryayoga

Viryayoga er dynamisk yogametode med en fot i vest og en i øst. En Viryaklasse inneholder alltid: et filosofisk tema, et biomekanisk tema, glede(!), og 10 moduler for å sikre en allsidig praksis. Du får  styrket og strukket kroppen, får anledning til å jobbe med balanse, pusten og  økt kroppsbevissthet.

Klassisk yoga

Klassiske yoga omfatter fysiske øvelser som har som mål å få kroppen til å slappe av og bli stille, pusteøvelser som skal fokusere sinnet og avspenningsøvelser som skal berolige kroppen og sjel. Det er en roligere form for yoga hvor stillingene glir over i hverandre i et harmonisk tempo. Klassisk yoga passer for alle og er en fin introduksjon dersom du ikke har prøvd yoga tidligere. 

Acroyoga

Acroyoga er en treningsform som forener akroatikk, yoga og terapeutiske teknikker. Det er sted hvor trening blir til lekenhet og moro, og hvor vi utvikler kommunikasjon og tillit. 

Mediyoga

Mediyoga er en terapeutisk og forskningsbasert yogaform som har til hensikt å skape balanse i kropp og sinn. Yogaformen passer for alle, men særlig for dem som sliter med symptomer som utmattelse, kroniske smerter og andre helseutfordringer som gir redusert fysisk kapasitet. Praksisen gir mental avspenning og balanse i kropp og sinn. 

Barneyoga

I barneyoga får barna røre seg, leke, være kreative og lære seg enkle verktøy som de kan benytte seg av for å ha det bedre i hverdagen. Barneyoga er en prestasjonsfri sone. Det er et tolerant sted hvor barnas velbefinnende øker gjennom at de får leke, lære, lytte og være akkurat slik som de er.

Yinyasa

Yinyasa er en rolig yogapraksis med myke yogasekvenser som har som mål å slippe stress og spenninger. Dette er yinyoga med små innslag fra vinyasa.

Jivamukti

Jivamukti yoga er ofte kjærlig referert til som yogas «wild child» eller aktivistyoga. 
Fysisk bevegelse kombineres med chanting, meditasjon og variert, oppløftende musikk, fra tradisjonell indisk musikk til rock og elektronika. Andre viktige komponenter er intensjon med praksisen, studier av yogafilosofi og fokus på en ikke-voldelig livsstil.

Hver klasse er unik og inspirert av et månedlig, globalt tema som tar for seg hvordan vi kan integrere yogafilosofiens klassiske tekster i vår praksis og vår hverdag. Jivamukti er en fysisk utfordrende og intellektuelt stimulerende praksis som har som formål og fremme spirituell bevissthet.

Ashtanga

Ashtanga Yoga er en fysisk krevende yogastil, hvor pust, bevegelse og meditasjon forenes. Stilen er basert på flere tusen år gamle skrifter og tradisjoner. 

Gongbad

Et Gong Bad er en vakker, meditativ opplevelse der hele du blir badet i lyd-vibrasjonene fra gonger, syngeboller og andre instrumenter.  Hjernen/sinnets naturlige reaksjon på all lyd er å finne logikk i lyden. Gongen overgår sinnets kapasitet til logikk og tvinger det til å slappe av – noe som gjør at man kan komme i en dyp meditativ tilstand under et Gong Bad. 

Yinyoga

Yin yoga er en rolig terapeutisk yogaform og gir derfor en god avspenning i en krevende hverdag. Noen av yin yoga stillinger holdes i over lengre tid (2-5 min) for å åpne og tøye bindevev, dyp muskulatur og ledd/leddbånd. Dette får deg til å gi slipp spenninger og få mer energi. 

Søt katt

Overnatting

Koss Gård har fine overnattingsmuligheter. Du får oppredd seng, håndklær, såpe, etc. Frokost etter avtale. For å booke overnatting ta kontakt med Liv.

Pumpkin Soup og Pynt

Mat

Som festivaldeltaker kan du booke en matpakke for hele helgen. Middag på fredag, lunsj og middag på lørdag og lunsj på søndag.